Nationaal Park Addo elephantpark - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Robert Strating - WaarBenJij.nu Nationaal Park Addo elephantpark - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Robert Strating - WaarBenJij.nu

Nationaal Park Addo elephantpark

Door: Robert Strating

Blijf op de hoogte en volg Robert

05 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo Allemaal,

Afgelopen weekend zat ik al weer een week in Zuid-Afrika. De tijd
gaat erg snel doordat je veel te doen hebt.

Aangezien we vrij waren dit weekend hebben we een auto
gehuurd met 8 man en zijn naar Port Elizabeth geweest.
Dit is een vrij grote stad op ongeveer 2 uur rijden van Port Alfred.

We verbleven in een hostel in Port Elizabeth en zijn de volgende morgen om 5 uur opgestaan. Jaajaa je moet wat als je naar een wildpark gaat
en je wil wat zien. Gelukkig ben ik een ochtendmens ahum.

Na een uur rijden zijn we aangekomen in het Addo Elephantpark en het bleek heel goedkoop te zijn. R40 (rand) is de entree omgerekend 3,80 euro, altijd leuk en handig zo'n visum!
Het park zelf is gigantisch ongeveer heel noord-Nederland. Tijdens het rijden hebben we de volgenden dieren gezien. De zebra, struisvogels, apen, een leeuw, de buffel, wilde zwijnen en natuurlijk heel veel olifanten.

In Zuid-Afrika heeft de bevolking het ook vaak over de big 5. Dit zijn de olifant, de buffel, neushoorn, leeuw en luipaard. Na deze hele gave reis door het wildpark kan ik er iig 3 afstrepen namelijk de olifant, leeuw en de buffel die ik al gezien heb.

Tijdens het rijden hebben we ook een paar keer gehad dat een groep olifanten uit de bossen kwam en over de weg ging lopen. Hierdoor kun je ze van heel erg dichtbij zien. Echter kun je beter wel een afstand houden van 20 meter. De dieren blijven erg onvoorspelbaar en kunnen ook vrij agressief zijn.

Het rijden is ook een hele ervaring in een wildpark. Er zijn namelijk vrij ruige stukken alhoewel de wegen wel vrij goed zijn. Ook de hellingproef kun je geregeld oefenen in het park aangezien je regelmatig stopt om een dier te kunnen zien. Heel anders rijden dan in Nederland.

Helaas kan ik mijn foto's niet opladen op de computer i.v.m het internet hier maar ze zijn super.

Groeten, Robert

  • 05 Augustus 2013 - 16:52

    Cathy:

    Zo leuk om je verhalen te lezen! Op naar de overige 2 van de big five!

  • 05 Augustus 2013 - 17:00

    Liset:

    Geweldig! Je schrijft leuk! Veel plezier en kijk goed uit in welke bus je stapt haha!
    Xx

  • 05 Augustus 2013 - 18:11

    Annelies:

    Hey topper,

    Gaaf hoor dat je in een wildpark bent geweest:)
    Lijkt me heel bijzonder omdat in het echt te zien.
    Veel succes met alles!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Hallo, Ik ben Robert Strating en ben 22 jaar oud en woonachtig in Emmen. Verder studeer ik retail management aan de Stenden. Vanaf aankomende vrijdag vertrek ik naar Zuid-Afrika om aan de Stenden university een minor te volgen namelijk entrepreneurship. Ook hoop ik natuurlijk de mooie natuur en de cultuur van Zuid-Afrika te ontdekken. groeten, Robert Strating

Actief sinds 23 Juli 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 7398

Voorgaande reizen:

26 Juli 2013 - 07 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: