Duiken - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Robert Strating - WaarBenJij.nu Duiken - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Robert Strating - WaarBenJij.nu

Duiken

Door: Robert Strating

Blijf op de hoogte en volg Robert

15 September 2013 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo allemaal,

Een aantal weken geleden ben ik al begonnen met mijn
duikcursus. Ik ben namelijk bezig mijn duikbrevet te halen.
Na de theorie te hebben gehad en een aantal zwembadsessies mochten we afgelopen weekend voor het eerst in de zee duiken.

Afgelopen zaterdag gingen we met al onze spullen in boot en naar de zee om te varen. We wisten alleen niet zeker als het wel kon omdat ze zee nogal ruig was. Helaas bleek bij aankomst de zee toch te ruig dus is er besloten om terug te gaan en in de rivier te duiken.

Nadat we al onze spullen aanhadden en aangesloten konden we ons achter over uit de boot laten vallen. Door al je apparatuur kom je wel meteen weer boven drijven. Echter voel je je wel een soort van zeehond met een grote zuurstoffles achter op je rug en een pak aan waar je bewegingsruimte niet heel groot in is.

De duiksessie in de rivier was erg leuk om te doen. Alleen was het jammer dat we niet veel konden zien doordat het water niet echt helder was. De volgende keer in de zee gaan we wel meer zien omdat daar koraal is en veel meer soorten vissen.

Aankomende week heb ik alweer mijn laatste lesweek van moduul 1. Hierna heb ik heerlijk 2 weken vakantie. Waarschijnlijk gaan we richting Kaapstad met de basbuz ( soort van backpackers- bus).

Alleen deze week nog even flink knallen. De moduulopdracht inleveren en verder het ondernemersplan afronden voor de bakkerij die wordt opgestart in de townships.

Groeten, Robert

  • 16 September 2013 - 08:46

    Maaike:

    Leuk dat het duiken nu al wat beter gaat! En ben heel benieuwd hoe mooi het wel niet is om in de zee daar te kunnen duiken!
    Voor deze week nog veel succes gewenst met het ondernemingsplan en je andere opdrachten! Daarna kan je lekker twee weken genieten van het mooie Zuid Afrika! :)

    Liefs!

  • 16 September 2013 - 10:53

    Heleen:

    Klinkt goed allemaal robert, have fun!
    Groet ons allemaal!

  • 16 September 2013 - 13:11

    Bart:

    Echt heel leuk van het duiken. Wie weet spot je de witte haai nog, haha. Nog even en dan backpacken.. nieuwe mensen leren kennen en vooral meer van Zuid-Afrika zien!! Enjoy

  • 16 September 2013 - 13:12

    Bart:

    Trouwens.... waar blijven de foto's???

  • 21 September 2013 - 21:57

    Pap En Mam:

    Hoi Robert,

    Waar zul je die zeeziekte toch van hebben.. ;)
    Maar leuk dat je aan het duiken bent.

    Veel succes morgen met je Rhino-run en je Kaapstad avontuur.

    Groetjes pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Hallo, Ik ben Robert Strating en ben 22 jaar oud en woonachtig in Emmen. Verder studeer ik retail management aan de Stenden. Vanaf aankomende vrijdag vertrek ik naar Zuid-Afrika om aan de Stenden university een minor te volgen namelijk entrepreneurship. Ook hoop ik natuurlijk de mooie natuur en de cultuur van Zuid-Afrika te ontdekken. groeten, Robert Strating

Actief sinds 23 Juli 2013
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 7401

Voorgaande reizen:

26 Juli 2013 - 07 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: