In zee duiken en vakantie - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Robert Strating - WaarBenJij.nu In zee duiken en vakantie - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Robert Strating - WaarBenJij.nu

In zee duiken en vakantie

Door: Robert Strating

Blijf op de hoogte en volg Robert

22 September 2013 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo allemaal,

Deze week was een erg drukke week aangezien het de laatste week
van het moduul was. Wat inhoud het inleveren van de moduul- opdrachten de eindpresentatie.

Ook ben ik deze week voor de eerste keer in zee wezen duiken. Het was kort gezegd een ervaring om nooit te vergeten. Nadat alle spullen in de boot waren geladen gingen we met de allen via de Kowie rivier naar zee. De zee was vrij ruig en bij aankomst van de duikplek werd ik voor het eerst in mijn leven zeeziek een felle zon en een boot dat heen en weer ging zorgde daarvoor. Terwijl ik helaas moest overgeven werd ik achterover de boot uit de duwt het water in. Gelukkig voelde ik mij in het water beter alleen gingen we wel meteen duiken. Ik merkte alleen wel dat ik erg zwaar ademde en na 10 meter wou ik maar 1 ding en dat was terug. Het ademen ging niet goed, het equlizen lukte niet. Gelukkig wist de duikinstructrice me te kalmeren en te helpen.
Hierna zijn we met ze allen naar het koraal wezen duiken. Het zag er super gaaf uit. Alle kleuren van de regenboog waren aanwezig. Ook veel tropische vissen zoals de zebravis ( jaajaa een vis met strepen haha) Helaas heb ik geen onderwater camera anders had ik het kunnen delen.

Eenmaal boven zeiden ze zoals heel normaal is in Zuid-Afrika: AWA BRO, het ging hartstikke goed voor de eerste keer in zee. Mijn eigen gevoel was toch wat anders alleen is het schijnbaar normaal dat veel mensen zeeziek worden of een paniekaanval krijgen. Helaas heb ik deze week niet weer kunnen duiken door de drukte met school. Alleen ga het zeker weer proberen en hopelijk gaat de start van de duik dat iets rustiger.

Verder heb ik de aankomende 2 weken vakantie. Waar ik na 8 weken school zeker aan toe ben haha. We gaan met een groepje de Garden Route bereizen met al eindbestemming Kaapstad. Eerst is Plettenburg aan de beurt daarna Hermanus en vervolgens Stellenbosch en Kaapstad.
Heb er erg veel zin in en ben namelijk benieuwd hoe de leukste stad van Afrika is!!!

Groeten, robert

  • 22 September 2013 - 22:58

    Anouk:

    Hopelijk gaat het de volgende keer beter! :-) Fijne vakantie!

  • 23 September 2013 - 00:01

    Maaike En Ido:

    hallo robert een erg leuk verhaal om te lezen hopelijk gaat het de volgende keer wat beter met duiken en dat je er dan weer zo van kan genietenen nog veel plezier op vakantie en maak lekker veel foto's

  • 23 September 2013 - 00:01

    Maaike En Ido:

    hallo robert een erg leuk verhaal om te lezen hopelijk gaat het de volgende keer wat beter met duiken en dat je er dan weer zo van kan genietenen nog veel plezier op vakantie en maak lekker veel foto's

  • 23 September 2013 - 00:01

    Maaike En Ido:

    hallo robert een erg leuk verhaal om te lezen hopelijk gaat het de volgende keer wat beter met duiken en dat je er dan weer zo van kan genietenen nog veel plezier op vakantie en maak lekker veel foto's

  • 23 September 2013 - 00:01

    Maaike En Ido:

    hallo robert een erg leuk verhaal om te lezen hopelijk gaat het de volgende keer wat beter met duiken en dat je er dan weer zo van kan genietenen nog veel plezier op vakantie en maak lekker veel foto's

  • 23 September 2013 - 00:01

    Maaike En Ido:

    hallo robert een erg leuk verhaal om te lezen hopelijk gaat het de volgende keer wat beter met duiken en dat je er dan weer zo van kan genietenen nog veel plezier op vakantie en maak lekker veel foto's

  • 23 September 2013 - 00:01

    Maaike En Ido:

    hallo robert een erg leuk verhaal om te lezen hopelijk gaat het de volgende keer wat beter met duiken en dat je er dan weer zo van kan genietenen nog veel plezier op vakantie en maak lekker veel foto's

  • 23 September 2013 - 10:00

    Heleen:

    Leuk om te lezen! Bijzondere ervaring ook, in het water gegooid worden en overgevven :-), duim voor je dat de volgende keer meer succesvol is! Veel plezier met de vakantietrip. Groet de buurtjes!

  • 23 September 2013 - 11:06

    Maaike:

    Ik zie dat Ido's telefoon wat enthousiast was met berichten plaatsen.. Onze excuses ;)
    Volgens mij kan ik ze alleen niet verwijderen dus doen we nu alsof je al heel veel berichten hebt gekregen!

    Ciao, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Hallo, Ik ben Robert Strating en ben 22 jaar oud en woonachtig in Emmen. Verder studeer ik retail management aan de Stenden. Vanaf aankomende vrijdag vertrek ik naar Zuid-Afrika om aan de Stenden university een minor te volgen namelijk entrepreneurship. Ook hoop ik natuurlijk de mooie natuur en de cultuur van Zuid-Afrika te ontdekken. groeten, Robert Strating

Actief sinds 23 Juli 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 7394

Voorgaande reizen:

26 Juli 2013 - 07 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: