Plettenberg - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Robert Strating - WaarBenJij.nu Plettenberg - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Robert Strating - WaarBenJij.nu

Plettenberg

Door: Robert Strating

Blijf op de hoogte en volg Robert

06 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Hallo allemaal,

2 weken geleden ben ik begonnen met bacpacken naar Kaapstad.
Mijn eerste stop was in Plettenberg. Een heel gaaf stadje aan de zee
met super mooie stranden. Ook is het een stad waar je veel rijke mensen vindt aangezien zo bijna iedereen daar over een mooie witte range rover beschikt :P

De eerste dag bij aankomst heb ik meteen een afspraak gemaakt om te gaan BUNGEEJUMPEN in bloukrans. Dit is namelijk met 216 meter de hoogste bungeejump ter wereld.
Bij aankomst schrik je toch wel even aangezien je van een brug naar benden springt tussen de rotsen. Nadat ik was opgekit en we met de groep over de brug naar het midden liepen. voelde ik de zenuwen wel door mijn lijf gieren. We hadden gelukkig nog een HELE grappige canadees in de groep die riep LOOK DOWN. Wat natuurlijk heel erg diep was haha. Eenmaal op het platvorm was het heel gaaf. Harde muziek op de achtergrond en leuke enthousiaste mensen die er werken. Ook werd er Afrikaans gesproken en de Nederlanders werden kaaskoppies genoemd. Verder vroegen ze wie is nummer 55?? Dat was ik en uiteraard bleek ik de gelukkige te zijn die als eerste van de groep mocht springen.
Baalde toch wel een beetje hoopte dat ik eerst even kon kijken bij iemand anders in de groep. Met verstand op nul toch maar gegaan. Toen alles vastgemaakt was zei ik tegen de medewerkers: Weetje duw mij maar.
3 2 1 en toen werd ik inderdaad naar beneden geduwd.
Het stomme is dat je eerst nog denkt: IK KAN HELEMAAL NIKS VASTHOUDEN!! Daarna kun je gewoon niet meer nadenken en schreeuw je alleen maar. Uiteindelijk toen ik het touw voelde, dacht ik serieus alleen maar JAAAH HET WERKT!!!!! Uiteindelijk kom je met een hoofd als een tomaat weer boven en een hartslag van 200! Super gave ervaring waar bij de adrenaline door je lichaam giert.
Na afloop krijg je ook een foto's en een video mee van de sprong en uiteraard een certificaat van het springen van de hoogste Bungeejump ter wereld. Super gave ervaring en wat echt een van de hoogte punten van mijn vakantie was.

Ik zal zomenteen even proberen om de foto's en de video toe te voegen aan het verslag. Hopelijk lukt het.

Groeten, Robert

  • 06 Oktober 2013 - 15:22

    Harold:

    Try before you die, bungeejumpen : Check.

    Super vet! Al doe ik het je niet na haha

  • 06 Oktober 2013 - 15:22

    Harold:

    En we wachten natuurlijk met smart op het filmpje....

  • 11 Oktober 2013 - 16:15

    Leonie:

    Gaaf!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Hallo, Ik ben Robert Strating en ben 22 jaar oud en woonachtig in Emmen. Verder studeer ik retail management aan de Stenden. Vanaf aankomende vrijdag vertrek ik naar Zuid-Afrika om aan de Stenden university een minor te volgen namelijk entrepreneurship. Ook hoop ik natuurlijk de mooie natuur en de cultuur van Zuid-Afrika te ontdekken. groeten, Robert Strating

Actief sinds 23 Juli 2013
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 7402

Voorgaande reizen:

26 Juli 2013 - 07 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: