Kaapstad dag 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robert Strating - WaarBenJij.nu Kaapstad dag 1 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Robert Strating - WaarBenJij.nu

Kaapstad dag 1

Door: Robert Strating

Blijf op de hoogte en volg Robert

14 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,
Na een week Plettenberg, Hermanus en Stellenbosch ben ik nu aangekomen in Kaapstad. Kort samengevat DE STAD van Zuid Afrika en ook wel over heel Afrika gezegd.
S´avonds rond 10 uur was ik door de bazbus afgezet in Longstreet (ook de uitgaansstraat van Kaapstad). Helaas bleek het hostel dicht te zijn. Sta je daar met je goede gedrag, uiteindelijk doorgelopen naar het volgende hostel en daar gebeld. Een uur later toch aangekomen in het hostel, zag het er allemaal prima uit. Alleen 1 heel groot nadeel ik was de enigste gast. Desalniettemin was het al erg laat en ben ik maar op tijd gaan slapen, ook nog even met de eigenaar afgesproken dat hij mij morgen naar de Tafelberg zou brengen. Aangezien het mooi weer was wou ik dat meteen gaan doen. Het komt namelijk regelmatig voor dat er mist rond de berg hangt en dat het uitzicht 0,0 is. Aangekomen ben ik begonnen met beklimmen van het pad naar boven. In totaal een tocht van 2.5 uur wat flink tegenviel en behoorlijk zwaar bleek te zijn, lekker lopen zweten en hijgen. Gelukkig viel dat helemaal weg als je om je heen keek en het super gave uitzicht over Kaapstad ziet. Ze hebben wel 100% gelijk dat je veel meer ziet als je gaat wandelen. Aangekomen op de top eerst maar even uitgerust en flink wat foto’s gemaakt. Toen zag ik mensen abseilen naar beneden van de Tafelberg en ik dacht: DAT WIL IK OOK!!!! Echter het was al wel weer 8 jaar geleden dat ik ben wezen abseilen met een uitwisselingsproject met Duitsers. Dat was destijds van een fabriekshal. Uiteindelijk toch besloten om het te doen, na die bungeejump moet dit ook gewoon lukken. Helaas bleek de pin stuk bij het bedrijf en ook het geldautomaat was tijdelijk buiten gebruik op de berg. Mijn gegevens per telefoon doorgeven aan de administratie van het bedrijf en ze moesten mij maar op mijn groenbruine ogen geloven dat ik langs ging komen om te betalen. Eenmaal opgekit en staand op de rotsen was het toch wel even spannend. Nu was ik niet meer degene die van boven toe zat te kijken maar stond ik zelf op de rotsen. Ook deze keer mocht ik als eerste net als de bungeejump, je hebt niet vaak zoveel mazzel haha. Eenmaal op de rand toen ik nog vast zat, een hele gave foto gemaakt met mijn handen in de lucht. Jaajaa verstand helemaal uitgeschakeld en maar lachen voor de foto. Daarna kon ik naar beneden gaan abseilen. Ging verrassend goed blijkbaar verleer je het niet! Het uitzicht was ook geweldig met Kaapstad en de zee. Ook bleek er nog een verrassing in de afdaling te zitten omdat er op een gegeven moment geen rotsen meer waren om tegen af te zetten, doordat er een inham zat. Waardoor je jezelf kon laten zaken, uiteindelijk een super ervaring het abseilen om het te doen op een van de mooiste plekken ter wereld. Eenmaal weer naar boven gelopen mijn spullen weer opgehaald die voor de veiligheid hoe kan het ook anders op een rots waren gelegd en inderdaad ze lagen er nog haha. Hierna niet met de kabelbaan maar toch weer lopend naar beneden gegaan, in totaal iets meer dan een uur over gedaan. Beneden trilden mijn benen toch wel na alle sportieve inspanningen en dit op mijn basis sportschoenen Vans. Ook hier mag ik niet eens over klagen omdat sommigen afrikanen serieus op blote voeten of op slippers liepen, TIA (This is Africa). Compleet verbrand in het gezicht en mijn armen aangezien ik uiteraard niet aan de zonnebrandcrème had gedacht heb ik een taxi genomen naar het hostel. Waarna ik met 2 Engelse en een Israëlische jongen uit eten ben geweest en later op stap ben geweest. Het leuke aan hostels is dat je heel veel nieuwe jonge mensen leert kennen.

  • 14 Oktober 2013 - 22:56

    Cathy:

    Leuk, leuk..

  • 15 Oktober 2013 - 19:10

    Daniël:

    Supervet Robert,

    Ben echt benieuwd naar de mooie foto's!
    Geniet er daar nog maar ff van,
    voor je het weet sta je weer in ons natte en koude kikkerlandje!!

    Groetjes Daniël

  • 15 Oktober 2013 - 21:03

    Henk En Gea:

    Hallo Robert
    Mooi dat je dit allemaal meemaakt nog veel plezier daar

    groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Hallo, Ik ben Robert Strating en ben 22 jaar oud en woonachtig in Emmen. Verder studeer ik retail management aan de Stenden. Vanaf aankomende vrijdag vertrek ik naar Zuid-Afrika om aan de Stenden university een minor te volgen namelijk entrepreneurship. Ook hoop ik natuurlijk de mooie natuur en de cultuur van Zuid-Afrika te ontdekken. groeten, Robert Strating

Actief sinds 23 Juli 2013
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 7398

Voorgaande reizen:

26 Juli 2013 - 07 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: